tisdag 25 augusti 2009

nageldekorationer



Något som spelar större roll än vad man kanske tror är händerna. Torra händer och nerbitna naglar är aldrig en hit! Jag köpte hem en hög nageldekorationer och har inte fått annat än positiv respons. Ovan har jag målat med orange nagellack med vita blomstickers och vita detaljer målade med pensel. Det krävs övning för att måla detaljer med vänsterhanden. Det har blivit många vredes-gorilla-vrål och nagellack som i frustration kastats ut genom fönstret innan resultatet blivit bra! Har du okontrollerbara temperamentssvårigheter: gör vid naglarna på en skönhetssalong för dig och dina grannars bästa.

Mina favoritfärg är turkos och då jag har många kläder i den här färgen ser det riktigt snyggt ut att matcha naglarna med partyklänningen. Mörka tippar och en liten blomsterpiercing i ena nageln är en variant av fransk manikyr. Ringen genom nageln irriterar i början men är en vanesak. Hålet måste göras med en speciell nagelborr som finns att köpa på Kicks för en 50-lapp.


Glitter, eller akrylpuder, är snyggt om man får det rätt men ganska så svårt att jobba med. De små glitterkornen sprids ut överallt och är svåra att fåbort med en vanlig nagellacksremover. Min rekommendation är att måla genomskinligt nagellack på toppen av nageln och sedan doppa den i glitterburken istället för att försöka strö över glittret med fingrarna. Små pärlor klistras på med genomskinligt nagellack och sitter ovanligt bra om lacket får torka. Fler bilder kommer senare!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Josefine! Jag beundrar dina naglar och din sida. Har du fixat dina naglar alla gånger hos en frysersalong? Jag älskar att fixa mina naglar också bara när jag ska ut på fest. Annars går jag med tråkiga någlar på grund av att jag jobbar inom vården. Hoppas det går bra med dina studier och att du får en frangångsrik 2010.
Mvh. Gloria Pacas

Josefine sa...

Jag köper nageldekorationer och penslar från internet och målar sedan själv. Det är ibland svårt med vänsterhanden men har man tålamod så går det i de flesta fall!