söndag 4 september 2011

USA!


Den totala restiden var 20 timmar. Efter tre olika flyg med mellanlandning i London och Canada kom jag fram till varma härliga Kalifornien klockan två på natten. Och bagaget kom också fram som det skulle och planen var i tid! För att komma till universitetet hade jag i förväg beställt en supershuttle som körde mig till staden Thousand Oaks mellan Malibu och Los Angeles.

Vädret är som väntat underbart. Varje dag är det en klarblå himmel och en temperatur på runt 25 grader. Utanför min lilla studentlägenhet finns en pool där jag bättrar på solbrännan cirka en timme om dagen. Kvällarna är däremot kalla och temperaturen går ner till knappt 15 grader och det kan vara svårt att tro när man ligger och svettas på dagarna!




Skolans färger går i lila och gult. Vi köpte alla varsin skoltröja!

Inga kommentarer: