söndag 15 februari 2009

Delar av Berlinmuren.

Holocaust minnesplats.

Brandenburg Gate, Berlin's enda bevarade city gate. Det är den här som är avbildad på baksidan av de tyska Euromynten.


På våran lediga tisdag åkte vi en sightseeing buss i Berlin för att se de största sevärdheterna. Det är fortfarande ganska kallt väder men det är i alla fall plusgrader och vi har en hel del sol. Berlin är jämfört med de andra städerna vi besökt i Europa, relativt billig. En taxi kostar knappt 100 kronor för en 15 minuters biltur till skillnad från Nice där taxametern startade på 200 när man satte sig i bilen. Tunnelbanan är något märklig då det inte finns några biljettkontroller så jag har åkt på samma one-way biljett hela dagen och andra dagar har jag inte haft någon biljett alls. :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Berlin e en märklig stad men om du skulle åka fast i en kontroll på tåget så kan de bli dyrt!!.. hoppas allt e bra.. kram

Josefine sa...

Eller hur... och jag sag misstankt nervos ut varje gang jag satte mig pa ett tag, haha.