söndag 1 februari 2009

Sista dagen i Frankrike


Idag är vår sista dag i Frankrike vilket jag är ganska glad över. Tyvärr måste jag säga att jag har mött många otrevliga människor i Frankrike och inte ens hotellpersonalen kan engelska. Alla tv-program är dubbade. Till och med Obamas tal när han övertog presidentrollen var dubbat till franska! jag kan förstå att folk från Asien inte förstår engelska men bor man i Europa tycker jag det är en självklarhet att man i alla fall kan förstå några enkla fraser som till exempel "Can you call a taxi?" speciellt om man jobbar på ett hotell. Hade det inte varit för att Frankrike är så anti-England hade vi nog alla trivts mycket bättre här.


Franska Rivieran i Nice.

Medelhavet

2 kommentarer:

. sa...

Fina bilder :) Var ska ni nu? När kommer du hem?

Josefine sa...

Det blir kalla Schweiz efter det här sommarvädret! Kommer hem i maj.