torsdag 12 februari 2009

Hamburg

Hamburg city

Efter Schweiz har vi två veckor i Tyskland framför oss. Den första tyska staden är Hamburg som är en stor shoppingstad. Inte lika mycket snö som i Schweiz men fortfarande samma kalla temperatur. Hamburg är också den stad som är närmast Sverige på vår turnélista och eftersom vi hade fyra dagars ledigt passa jag på att ta tåget till Malmö i två dagar. Det är en ca fem timmars lång tågresa men jag sov nästan hela vägen så för mig gick resan snabbt. Det intressanta med resan var att vi tog färjan från Puttgarden till Rödby. Jag visste inte att tåg kunde åka båt förrän nu

Hotellet i Hamburg är det bästa vi har haft hittils! Det är placerat mitt i centrum och vi har ett enormt rum med två stora dubbelsängar. Och äntligen tre fungerande hissar. Ett vanligt fenomen med de hotell vi stannar hos är att hissarna slutar fungera.


Inga kommentarer: