torsdag 2 juli 2009

Welcome home party!!

Hemma i Sverige igen. Efter en kort frånvaro ska jag nu (förhoppningsvis) skriva lite med jämna mellanrum här på bloggen igen! Inte för att mitt liv är så särskilt intressant längre men jag tycker ändå det är roligt att dela med mig av alla galna bilder.

En av de första händelserna efter att jag kommit hem till Sverige igen var naturligtvis ett besök på min favoritnattklubb: Breeze - gamla Heartbreak "Heartan".  Ja, jag vet att det stället har dåligt rykte; att folk blir skjutna där och att Hells Angels kontrollerar klubben (eh...) men jag och Helen har ändå alltid lika roligt där. Lagom stort och de spelar mycket rock musik!


Jag och Helen på Breeze





Efter Heartbreak blev det återbesök på Lilla torg på den bästa baren CentiliterGram där allting var sig likt från förr. Det är här "inne"-folket och alla coolingar hänger. När jag och Rasmus satte oss på uteserverigen dröjde det inte länge förrän Sveriges landslagsmålvakt Andreas Isaksson seglade förbi i vimlet. Lilla torg - det är här det händer!

Jag och Rasmus på CentiliterGram.


Efter Breeze och Lilla torg finns det ett av Malmös coola hängställen kvar: Möllan! En internationell miljö med allt från rika big-papa-wannabees till skäggiga luffare som sitter utanför barerna. Det är mycket flumstil med hattar, dreadlocks och konstiga skor till skillnad från Lilla torg där stilettklackar och Chanelväskor härjar fritt. Jag och Lotta (som för övrigt vägrar sätta sin fot på Lilla torg) gick till vårat ställe L'angelo och drack cider. Det blev även en snabb visit på Mascot men på grund av ett förflutet med barägaren som numera går vid öknamnet "Idioten" är jag numera portad från den baren.

Svartrockaren Lotta och jag besökte L'angelo. Vi undrar varför tre personer på samma kväll kom fram och frågade om vi var ett par. Hmm?



Och givetvis en hel massa hemmafester, framförallt tillsammans med min bästa killkompis Rasmus!! Här ses han med Markus.

Markus och Rasmus ett par vodka-flaskor senare...


Inga kommentarer: