fredag 10 oktober 2008

Alnwick castle


Igår besökte vi självaste Hogwarts - Harry Potters slott som egentligen kallas Alnwick Castle! Många delar av slottet är såklart byggt i en studio och gjorts vid extra med datorteknik, men det var här i Alnwick som flera av scenerna till Harry Potter spelades in. Även Robin Hood och serien Svarte Orm har scener från det här slottet.



"Take your first flying lesson!" - Quidditch.


På den här gräsmattan filmades det magiska spelet
Quidditch från första och andra Harry Potter filmen.


Jag har haft en förfärlig träningsverk från dagen innan då jag var i ishallen från 11.30 till 21.30. Jag hade hårdträning de första två timmarna när jag gick igenom alla hopp och piruetter och hade därefter två shower i rad. Det bästa är att mina fötter har vant sig vid att ha skridskor varje dag och jag har inte ont nånstans för tillfället!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet hur de känns efter en vecka kul i fem.. fy vad de gör ont i fötterna o nästan bo i ett par skridsko en massa timmar om dagen.. Hoppas allt e bra, de ser ut så allafall.. kram

. sa...

haha fan va kul! vill jag med se.
idag åkte jag skrillor.. nog ett år sedan nu.. fy fan vad härligt det var!