onsdag 8 oktober 2008

Newcastle

Vi har nu kommit fram till Newcastle som inte är känt för någonting så mina första två dagar har varit ganska långtråkiga. Jag vandrade runt halva stan i hopp om att hitta ett ställe där jag kunde tvätta mina kläder och hamnade i en skabbig källare där personalen var otrevlig och hällde i alldeles för mycket tvättmedel så att kläderna luktade alltför starkt. Sedan försökte jag shoppa men var inte på något vidare shoppinghumör så kom hem tomhänt.

Kvällen innan vi lämnade Nottingham hittade vi en gaybar där vi tog ett par drinkar och såg en dragshow.



Bilden ovan är månfiskarna med fisken Doris i mitten som går till tonerna av en mixad version av the Beatles Yellow submarine och Octopussys garden. Det är oftast det här numret som folk brukar trilla i (jag till exempel) just därför att det är så långt och det är lätt att trampa fel även om det är enkla steg. Den engleska nyhetskanalen BBC var här och filmade i morse och den här gången klarade vi oss mycket bättre än förra!

Inga kommentarer: