torsdag 25 december 2008

God Jul!

Vi är nu i den holländska staden Leiden och det har äntligen blivit julafton som jag firar i ishallen både den 24e och den 25e! Igår på självaste julafton var jag i ishallen klockan tio för gemensam träning i två timmar, frivillig hoppträning i 45 minuter, isshow I, tvingad extra träning i 30 minuter eftersom jag gjorde bort mig i sköldpaddsnumret, isshow II, frivillig öppen träning i två timmar... Och när jag slutligen gick av isen var klockan 23:00. Sedan fick jag skynda mig hem till chokladpartyt som nästan var slut när jag kom fram så jag fick nöja mig med en kopp varm choklad och ett snickers.

Igår provade jag något nytt - paråkning! Det var häftigt men ovant i början. Jag och en som heter Robert övade i nästan två timmar och i slutet gick det faktiskt riktigt bra. Vi provade en piruett där jag håller runt hans hals och mina ben flyger i luften plus tre olika lyft. Det är svårt att landa korrekt när man är så högt upp i luften och jag är ju inte heller särskilt känd för att hoppa högt =). Sedan provade vi ett vanligt treahopp och en salchow där han kastar mig. Det känns fräckt men jag är rädd att jag ska sparka honom med min skena vilket jag gjorde en gång men inget allvarligt!

God Jul alla!

Inga kommentarer: