lördag 20 december 2008

Långben och jag!


Jag, Carol, Chad och Becky har nu äntligen besökt Disneyland i Paris! Jag har tidigare besökt Disneyland i California två gånger på sommaren så det var kul att se hur ett vintrigt Disneyland ser ut. Det var många restauranger som var stängda men det bästa med att besökta Disney på vintern är att det inte är så extremt mycket folk som det annars är. Köerna till restauranger, karuseller, toaletter och shower är många gånger upp till en timmes väntetid vilket gör att man slösar bort all tid med att stå i kö. Nu på vintern är det bara ca 15 minuters kö till allt!

Lejonkungen disney show

Carol, jag och Becky
.

Enda nackdelen med att vara här i nollgradig temperatur är att hur mycket man än har på sig blir det ändå kallt att vara utomhus hela dagen. Mina fötter har varit en iskub från och till under hela dagen! Som vanligt var tjejerna mesar när det gäller karuseller så jag och Carols pojkvän Chad fick ensamma åka alla berg-och-dalbanor. Vi gillade båda Space Mountain bäst!


Törnrosas slott

3 kommentarer:

Anonym sa...

fantastiska bilder.. då kan du väl rekomendera att åka dit.. Hoppas allt e bra.. får ni åka hem över jul eller e de jobb??.. ha en god jul o gott nytt år.. kram

Josefine sa...

Jadå, Disneyland är alltid ett vinnarställe! Vi får inte åka hem över varken jul eller nyår så det är såklart lite tråkigt. Men, men... man överlever. God jul och gott nytt år!

. sa...

Fuskigt Josse! Så många ställen du får se :)