fredag 16 januari 2009

Rouen

Rouen city center

Bussen från Strasbourg till Rouen tog sju timmar och var tröttsam. Det är så otroligt kallt att det tar inte många sekunder innan kroppsdelarna förlorar känseln. Tårna går först, sedan fingrarna och därefter ansiktet. Sen följer resten av kroppen. Min kropp tycker inte om kyla, jag går upp i vikt och får flammig och knastertorr hud. Vill ha värme!


Sådana här objudna gäster kommer in i hotellrummen när det är kallt ute!! Denna spindeln är nästan lika stor som min hand och satt på väggen precis ovanför min resväska! Både jag och min rumskompis fick panik och när vi ringde receptionen förstod de ingenting. Så jag får tvinga mig till att ta en bild av "monstret" och som tur är var där en modig kille som tog ut den med handen. Usch...

Det är otroligt hur dåliga fransmännen är på engelska. Jag trodde det var en myt att de inte ville lära sig engelska men nu inser jag att myten är sanning i de flesta fall. Jag och tre tjejer försökte beställa en taxi från ett shoppingcentra och de började svära åt oss! Just nu är Frankrike inte särskilt populärt bland oss.

Inga kommentarer: