onsdag 14 januari 2009

Europapark

Shawna och jag på väg till Europapark. Nytt pannband, nya påsvantar och nya skidstrumpor med extra tåvärmarinlägg. Trots alla lager förfrös våra fötter och händer efter bara några minuter!

De hade en isshow i parken


Vår vecka i Strasbourg innebar fem dagar ledigt och enbart två dagars jobb. De flesta åkte på skidsemester men eftersom jag bara åkt en gång i mitt liv när jag var tolv valde jag att inte göra bort mig och stanna i Strasbourg. Det bästa av allt var att rean startade på onsdagen! Det förvånade mig hur moderiktig staden är. De hade två stora shoppingcentra; Det största La Fayette på fem våningar och Printemps på fyra. Bredvid på smågatorna fanns Louis Vuitton och Hermés.

På fredagen åkte vi till Tyskland och besökte Europapark. Det var en iskall dag med flera minusgrader och jag har nog aldrig sett en nöjespark så öde. De två största bergochdalbanorna var avstängda och de som var igång hade två eller tre personer i dem. Vi hoppade av på fel busshållplats och kunde inte hitta ingången så vi fick göra inbrott genom att springa igenom en trädgård och halka ner längs en brant backe!




Vikingaskeppen - två personer högst upp i hörnan!

Matt och jag åker berg och dalbana.

Jag på en valrossliknande staty.

Inga kommentarer: