lördag 27 september 2008

Kaotisk TV

I morse var TV här och filma och jag fick vara med som sköldpadda! Man känner sig nästan lite som en kändis nu, igår hade vi ett mediamöte där de förklarade hur man skulle prata med media och vad man inte får lov att säga. Vi får till exempel inte berätta vem som spelar Musse Pigg, vilket hotell vi bor på eller hur mycket pengar vi tjänar.

Vi gjorde ett speciellt tv-nummer så att alla skulle ha ansiktet mot kameran. Det slutade i en smärre katastrof, men vi hade en av de roligaste sköldpaddsuppvisningarna någonsin! När jag kom in på isen kunde jag inte hitta min partner så jag stod längst bak och hoppade när jag egentligen skulle vara i mitten. Ingen av oss nya tjejer visste var kameran var så vi tittade alla åt fel håll. Precis i början trillar en av oss och skriker högt ut i luften. Några sekunder efter snubblar jag och min kompis Megan över varandra vilket skapar en dominoeffekt så att fem sköldpaddor ligger i en hög och sprattlar mitt framför kameran (jag underst). Och det är meningen att vi ska vara professionella! Jag undrar vad tv-teamet har för uppfattning om oss nu...

http://uk.youtube.com/watch?v=mqpgbXLiBbI
Här är ett klipp från Turtles. (Den riktiga, tyvärr inte tv-numret!)

Inga kommentarer: