onsdag 3 september 2008

Långa träningsdagar

Äntligen har jag lyckats få igång internet och kan vara online i stort sett varje kväll. Alla barer och restauranger har gratis wi-fi så det e bara att ta med lap topen. Det var dock en sur kärring som påstod att jag absolut inte fick använda mcdonalds ström fastän en annan medarbetare precis visat mig var vägguttaget var. =/

Jag har kommit igång med träningarna, rehearseals, för showen. Det är inget jätteavancerat men nu i början är det svårt att komma ihåg och man känner sig i vägen för alla nästan hela tiden. Vi är åtta nya tjejer som är i ishallen nio på morgonen och tränar till 18.00 så det är långa dagar och fötterna värker på alla sätt och vis av att vara instängda i stenhårda skridskor så många timmar i rad.

Jag har nu fått reda på att jag ska vara med i tre nummer: Månfiskar, sköldpaddor och slutfinalen. Kostymerna är totalt utflippade! Månfisken är neon-blå-rosa-prickig med ett stort fiskhuvud på magen och en jättefena på ryggen så man kan inte stå närmare än en meter ifrån en annan person. Det tog typ en kvart att få på sig själva dräkten. Undertill har vi en slags hudfärgad body så det ser ut som om man är naken (och skallig!). Sköldpaddan har stora skal över hela kroppen som är ganska tunga och jag har ingen idé om hur jag ens ska kunna ta mig igenom själva numret. Förstår ni nu varför vi inte gör svåra hopp och piruetter som folk brukar fråga?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter tufft men tufft, förstår du skillnaden? Slutfinalen? Gud va roligt för dig! Hoppas ni kommer till malmö? Kommer ni hit? Kram Brim

. sa...

hej gumman, shit var roligt.. och jobbigt det verkar. förstår det är mycket!
det där med frukosten verkar lite nöridgt.
jag hoppas du trivs i alla fall.

kram