fredag 12 september 2008

Opening night

Idag har jag haft mitt forsta upptradande - opening night! Igar gick vi igenom alla regler och det ar valdigt mycket som man far bota $5 for! Om drakterna inte hanger pa ratt satt, om man lagger delar (t.ex handskar) till drakter pa golvet, om man kommer sent till en show eller om man faller under ett upptradande sa ar det boter pa fem amerikanska dollar! Det ar absolut forbjudet att ta privata foton och lagga ut pa internet sa tyvarr kan jag inte visa vilka fina, stora drakter vi har pa oss. Skulle foretaget komma pa oss med att visa bilder pa internet blir man avskedad direkt.

Mitt forsta nummer var "ninja". Jag haller en al pa en lang pinne och ska vara helt svart sa att jag smalter in i morkret. Jag var valdigt nervos i borjan innan gardinerna oppnades och man horde hur musiken hade borjat. Det varsta med ninja-drakterna ar att man knappt ser nagot overhuvud taget! Man har en helt svart bodysuit och en svart ranarluva (utan oppning for ogonen och munnen) sa man ser bara lite stralkastare har och var nar man aker runt pa isen.

Mitt andra nummer var manfisk och det gick mycket battre an jag hoppats pa. Skoldpaddsnumret gick ocksa helt okej, jag klarade mig utan att snubbla pa mina egna ben! Nar fisken Marilyn (Nemos pappa) gjorde en bakatvolt pa isen horde man hur hela publiken hurrade!

Efter varje nummer fick jag halvspringa for att hinna andra makeupen och ta pa mig en ny drakt. Drakterna har miljoner knappar och blixtlasar overallt sa det blir valdigt stressigt mellan nummerna. Efter showen var man totalt genomsvettig!! Och imorgon ska vi ha tre uppvisningar i rad... Man far verkligen sin dagliga motion!

3 kommentarer:

Anonym sa...

det låter jättekul det ni gör! dyra böter, bäst att du ser till att vara bäst ;) ... är jag den enda i malmö/sverige som kommenterar din blogg? eller tar du bort kommentarerna? ha det bra! kram brim

. sa...

Ojoj, shit vad roligt det låter. haha. och krävande. får ni bra lön eller? skulle vilja se dig åka.. kramar

Josefine sa...

Brim, ja du är nästan den enda som kommenterar och det vill jag såklart att du fortsätter med! Tråkigt att man måste vara medlem för att skriva en rad...

Lisa, man får fickpengar varje torsdag på några tusen. Det är ingen superlön men eftersom boendet är till största delen betalt har man inga direkta utgifter så jag har fått pengar över varje vecka. Lönen beror också på hur pass krävande roller man har i showen.