tisdag 23 september 2008

Liverpool

Vi har nu anlänt i Beatlesstaden Liverpool, en ca 5 timmars bussresa från Glasgow. Restaurangerna är inte alls lika generösa med internet här som i Skottland, jag har sprungit runt halva stan för att försöka bli ansluten, och har nu lyckats komma in på ett halvslött internet som bara har runt 70 % täckning. "Gratis internet" skryter det nya hotellet om men det är fler än jag som inte kan komma online överhuvud taget.

Jag är inte alls speciellt förtjust i det nya hotellet. Visserligen ligger det centralt men väggarna är tunna och allting ser halvförfallet ut. Nog kan gammeldags inredning ha sin charm men när hissarna rymmer tre personer och dörrarna är alltför tunga att öppna undrar man om de kanske skulle uppdatera sig lite. När vi anlände fick jag ensam bära upp min 30 kilos tunga resväska, 12 kilos handbagage, skridskobag + två plastkassar med mat utan att någon personal erbjöd sig att hjälpa mig. Dålig service.

Vi har varit lediga nu två dagar i rad vilket är rätt skönt, men lite smått långtråkigt. Jag har inte fått nånting gjort (mer än att leta efter internet). Igår kväll fyllde en tjej år så vi gick "barhopping" och besökte fem olika nattklubbar vilket var rätt häftigt. Dagen efter (idag) har jag tappat rösten och fått en envis hosta.

Inga kommentarer: