söndag 10 augusti 2008

"Bra pris vid snabb affär, Kompis!!"

Äntligen är det min sista dag att stå i butiken, imorgon stänger vi ner och börjar packa ihop allting inför flytten. Inte för att det är så kul att flytta men i alla fall lite variation från en ödslig butik där man står och stirrar maniskt ut i tomma luften och smälter ihop med skyltdockorna.

Tittade runt lite på annonserna på tradera och blocket. Jag förstår inte hur en del människor tänker när de lägger ut en annons! Vill man sälja något får man väl åtminstone lägga ner liite effort på att ge ett seriöst intryck. Hur tänker du när du ser en annons som lyder:

"Hej Kompis ;) ;) ;) Spliterny tv i samsung
svart helt platt och kan sitta upp på väggen.
bra pris vid snab affär!!!!! ;) den som vinna
betala innan 3 dagar in på min konto. om du inte
tänka betala, läg inte bud här!!! Kolla okså mina
andra auktion så du inte missa just den
du kanske ville ha!!!!!!!!!!!!! Kompis. ;)"
.
Om man nu tvunget ska sälja i ett annat land så kan det inte vara så svårt att leta reda på någon som kan hjälpa till med grammatiken och stavningen om den nu inte råkar vara den bästa. Skulle du själv våga köpa något från en sådan annons och sätta in några tusen på hans bankkonto? För det skulle inte jag ha gjort.

Inga kommentarer: