fredag 8 augusti 2008

OS idag: 08/08/08

Dagens datum är 08/08/08 och OS i Beijing börjar klockan 08:08 på morgonen. Vad historiskt! Nästan lite som när filmen 666 hade premiär 06/06/06. Jag kan tänka mig att alla skrockfulla människor levde i skäck den dagen. Det är coolt när sådana datum infaller, men lite töntigt när man tar det för allvarligt och tror att datumen ska påverka oss på något sätt.

Personligen tycker jag att sommar-OS är otroligt långtråkigt, det finns bara en gren jag vill se och det är gymnastiken därför att det påminner om konståkning och jag utövade själv gymnastik under mitt utbytesår i USA år 2004. Det året hade jag konstant träningsverk i hela kroppen, speciellt handlederna! Jag gillar gymnastik och konståkning främst för att det finns så många varierande saker som man kan göra. När man till exempel springer så bara springer man och hoppar man höjdhopp så bara hoppar man. Klart. I gymnastik och konståkning har man massor av olika moment som man kan få poäng på. Det sämsta med OS i Beijing är tidsskillnaden och att alla direktsändningar går på natten.

Ikväll ska jag för första gången åka upp i Malmös mest berömde byggnad: Turning Torso. En tur upp i tornet kostar 195:- och en lägenhet med två rum kostar ungefär 18 000:- i månadshyra. Och jag tycker att min hyra på 3500 är hög!

Inga kommentarer: