torsdag 28 augusti 2008

Min katt Wilma

Visst är det jobbigt med folk som ändrar sig i sista minuten! Min lilla katt Wilma har varit på väg att bli hemlös två gånger. För ett par år sedan bodde hon hos en killkompis till mig, först på landet och sedan i Malmö i hans tvårums-lägenhet. Där fick hon fem barn. Plötsligt hamnade min kompis i en ekonomisk kris och var tvungen att säga upp sin lägenhet och istället hyra ett rum hos en vän till honom. Vad händer med katterna? De små gulliga ungarna är ganska lättplacerade men mamman är det ingen som vill ha. Så min kompis beslutar att sätta ut henne i skogen.



Så får man INTE göra mot en katt! Har man tagit ansvar för en katt måste man se till att den får det bra. Jag klarar inte av djur som lider. De är så oskyldiga. Människor är oftast idioter, men djur ska inte lida på grund av människor!



Så jag såg ingen annan utväg än att ta hem Wilma till min pyttelilla etta på 29 kvadrat, tills han hade funnit en ny ägare, vilket han aldrig gjorde. Nu ca tre år senare ska jag flytta utomlands och min kompis sa att det var "inga problem alls" att ta tillbaka henne igen. Idag när det är tre dagar kvar tills min resa börjar, så säger han plötsligt att han inte alls kan ta henne. Så där stod jag i panik och visste inte vad jag skulle göra med henne men lyckligtvis hade jag en kompis som till slut ställde upp. Varför kommer man tre dagar innan och ger negativt besked? Här är en bild på henne i basker och sneakers!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va cool hon ser ut i outfitten! Ja det är härligt att veta att Wilma fick det bra till slut! Har du anlänt till Glasgow och börjat jobba? Hur är det? Kram Brim