lördag 9 augusti 2008

Förkyld men på bättringsvägen

Både igår och idag har jag varit förkyld men nu känns det som om jag är på bättringsvägen. Det var inte roligt att vara på jobb igår och hade det inte varit för att jag vaknat så sent och jag inte hade tid till att göra en sjukanmälan så hade jag stannat hemma. Jag såg att jag fått min Clothing Allowance idag - de kläder som jag får varje månad för ett värde av 3000 DKK. Jag hade önskat en jättefin stickad höstklänning som enligt datorn fanns i lager i min storlek, men som vanligt fick jag något annat skit som jag aldrig kommer använda. Det är synd att kalla så dyra kläder för över 1000 kronor "skit" men när man jobbar i den här butiken har man tyvärr totalt tappat respekten för varorna! Allting ska bara ut på tradera.

Jag hoppas verkligen att priserna på mina auktioner stiger. Med tanke på att varje annons kostar 5:- går jag med förlust om det säljs billigare. Just nu ligger nästan alla varor på endast 1:- och det känns inte så jätteroligt att ge bort en klänning från SAND till ett fullpris på 2500:- för enbart några futtiga kronor.

Inga kommentarer: