måndag 4 augusti 2008

Semesterstängt och extrema telefonköer

Det finns inget som irriterar mig så mycket som "semesterstängt" eller försämrade öppettider. Idag när jag skulle ringa min läkare för ett akutbesök, förhoppningsvis samma dag, möts jag av en telefonsvarare "Mottagningen har semesterstängt under de närmaste veckorna...". Amen shit, sätt in en vikarie! Alla läkare kan ju inte gå på semester samtidigt! På alla de arbetsplatser som jag har haft finns alltid behovsanställda och det skulle aldrig komma på fråga att hålla semesterstängt. Till och med gratistidningarna Metro och City dras in helt under juli månad så att man inte har någonting att läsa på lunchen. Nej, nu längtar jag tillbaka till vintern då folk är på sitt jobb där de hör hemma! =)

Många företag's telefonservice är ett stort irritationsmoment året runt. När jag försökte ringa Comhem för att avsluta mitt bredband hördes bara "Det är många som ringer just nu, var god försök senare *klick*" i tre timmar! Och för det meddelandet fick jag betala 5:50:- i uppkopplingsavgift för varje uppringning.

Capio citykliniken har en extrem telefonkö och lika extrem väntetid när man väl fått en tid. Jag tror jag var nummer 17 senast jag ringde dit bara för att boka en tid. Och det går enbart att boka tid mellan 8-16 då normalt folk jobbar. Inte kan de ringa upp heller på min begäran, utan jag måste sitta i telefonkö under min arbetstid i ungefär en timme varje gång. När jag skulle ta bort ett födelsemärke fick jag vänta i fyra månader för ett ingrepp som tog ca 10 minuter att utföra. Är detta rimligt?

Inga kommentarer: