lördag 2 augusti 2008

Jag vill ha sol!

Tycka vad man vill om Blondinbella men hon är trots allt Sveriges främste bloggare med en blogg som är värd runt fem miljoner. Inte illa för någon som inte ens fyllt 20! Någon att hämta inspiration ifrån när man själv inte har några idéer kvar.

Jag har blivit lite förkyld, antagligen från det kalla vattnet i Västra hamnen. Inget allvarligt men just nu känner jag mig lite halvsnurrig utan luktsinne. Lyckligtvis har jag klarat mig från algerna som har gett flera av mina vänner tillfällig klåda och utslag. Västra hamnen är det bästa badstället i Malmö just därför att det blir djupt med detsamma och man slipper trampa i äcklig tång med tusentals små, slibbiga havsdjur i. Det enda dåliga är att alla ska gå i och upp på samma ställe från bryggan där merparten är "små-brats" som tycker de är sååå häftiga när de för trettioåttonde gången springer uppför trappan och hoppar ner igen från den "jättehöga" bryggan på högst två meter. Kan man inte bara få gå ner i lung och ro utan att försvinna i trängseln?

Jag hoppas verkligen att vädret håller i sig under min lediga helg. Igår när jag var på shoppingrunda i Köpenhamn var det stekhett men idag när jag tänkt ligga på stranden har det såklart blivit molnigt. Nåja, jag hoppas att solen ändå tar en del så man kan få njuta av de sista sommardagarna!

Inga kommentarer: