torsdag 7 augusti 2008

Säljande på Tradera

Det känns som att jag i alla fall börjar få liiite gjort nu! Jag har nu kontaktat de andrahandsuthyrare som jag tycker verkar lämpliga och en av dem kommer hit på måndag för en visning. De två andra bor uppe i Stockholm och jag förstår att det kan vara svårt att resa hela vägen ner till Malmö bara för att titta på en lägenhet som man kanske inte ens får. Jag hoppas att det ska lösa sig till slut för man vill ju helst se vem det är man hyr ut till.

Jag har också kommit igång med att lägga ut auktioner på www.tradera.com. Efter en stor garderobsutrensning har jag nu två megapåsar fulla med kläder som jag nästan aldrig använder. Det mesta är urtvättade t-shirtar som bara ska kastas men jag har faktiskt lyckats hitta en del helt okej plagg som nu ligger ute på min traderasida. Framförallt Sandkläder som kostat runt 2000 kronor som jag blivit påtvingad under min arbetstid ska väl kunna gå att sälja. Än så länge har jag fått ett bud på fyra kronor för mina svarta lackskor som är alltför stora för mig. Jag köpte dem för runt 900 kronor och får dem sålda för fyra. Kanske inte min bästa affär.

Idag har jag också träffat min kompis Charlotte som jag åkt skridskor tillsammans med och som jobbat för Disney on Ice, så nu har jag fått lite mer information om hur det går till på showen. Jag är verkligen förväntansfull!

Inga kommentarer: