tisdag 19 augusti 2008

Gäng och småblattar

Malmöfestivalen har börjat och småungarna härjar i stan. Är det något som jag verkligen är rädd för så är de invandrargäng, så kallade "småblattar". Det kan låta rasistiskt att säga ordet "blatte" men jag blir så arg när jag ser dem och därför bryr jag mig inte. Invandrargängen som syns framför allt på festivalen består av ett gäng "småblattar" i 15-årsåldern som springer runt med en ölburk/spritflaska, en cigarett i mungipan och skriker "Oooohhhh... kolla hoooooon!" varje gång de ser en tjej i kjol. Om tjejen då inte visar någon positiv respons till "småblattarna" övergår 'smickret' till "Shiiit, vilken slampa! Hooooora!!!". Jag har själv upplevt detta både en och två gånger och det är alltså ingen fördom som jag hittat på.

Häromdagen berättade en kompis till mig att han blivit nerslagen av en invandrare därför att han skulle "testa sina nya skor". En annan vän berättade att han blev nerslagen av två invandrare för att han sa lite lågt att de skulle fråga först innan de ryckte till sig hans cigarettpaket. Det är aldrig någon som gör upp man mot man, utan det är alltid ett gäng på runt tio stycken som ger sig på en stackars oskyldig som råkar gå förbi. Varför finns det så hemska människor runt omkring oss?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där var rasistiskt! Varför tar du bara upp invandrargängen samt kallar dem för småblattar?

Är du inte rädd för "svenska" gäng?
Är du inte rädd för "blandade gäng"?

Du ser inte heller 100% svensk ut! Du har en krokig näsa samt är kortväxt (kanske en eller flera invandrare i familjen?)Släktforska!

Är man ett svin så är man ett svin (oavsett bakgrund)!